De Emmausgangers

De Emmausgangers
De Emmausgangers.

maandag 28 oktober 2013

Art Quilt Award 2013

11 oktober heb ik de derde prijs van de Art Quilt Award 2013 gewonnen met mijn artquilt  "Losing time".
Het thema was "Tijd"
Deze hangt nu in het Nordwestdeutsches Museum für IndustrieKultur.
De prijs bestaat uit een rode leren tas met allerlei basismateriaal erin.

 
Dementia, a fight with the time, a fight against deterioration of the brain. In this art-piece I want to show the emotions coming from confusion, from becoming numb, from loss of memory, from increasing emptiness, losing grip on your own self and on the time. Therefore I used especially this technique to support this emotion. The growing cloud of rust represents the deterioratioon of the brain.

 
 




5 opmerkingen:

  1. Ik zag het al ergens (?) Gefeliciteerd met de prijs en wat een eer om in een museum te hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn, dat we je werk nu ook op je blog kunnen zien. Nogmaals proficiat! Een hele eer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je prijs. Dit thema geeft je veel inspiratie voor heel speciale textiel kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Natuurlijk gefeliciteerd met jouw prijs. Prachtige erkenning. EN je hebt een mooie tas met inhoud gekregen.. Leuk om nu een deel van de tentoostelling te zien. Wnat het gaat me niet meer lukken om er naar toe te gaan. Ben nu pas beter en morgen ga ik op vakantie. En de week daarna heb ik al de opening van de volgende tentoonstelling. Heb je nog meer foto's gemaakt? Want ik wil natuurlijk graag nog meer zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mij trouwens opvalt op de foto dat er allemaal verschillende afmetingen zijn gebruikt terwijl de voorschriften heel duidelijk waren.

    BeantwoordenVerwijderen

Stof tot nadenken

stofje stof stof
stof stofje stof
stof stof stofje

veel stof
stof tot nadenken
een lap stof

lapje lapje lapje
lapje lapje lapje
lapje lapje lapje

patchwork
tussenlaag
onderkant

een quilt

Marjo
September 2010

Zonnebloemen

Zonnebloemen
Zonnebloemen in het Zuiden van Frankrijk